Monday, August 3, 2009

H1N1 IN UIA NILAI??

apakah benar berita yg ku terima ini?? sungguhpn susah lg payah utk aku menerima'y, namun itulah hakikat...
i received this news this morning.. i woke up as early as 9.30am to take a bath & prepared myself to go the class.. before im about to go to the class at 10.00am, i performed my subuh prayer (qada') hehe...
overslelpt smpi t'lpas subuh..huhu..kantoi!!
n then, siap pnyer siap tiba2 handphone ku mnjerit2 mmanggil aku utk menagih sedikit simpati... i took my phone n there was a msg from my friend, hawa...
she said that the class has been cancelled...
Gosh!! penat2 je eden b'siap..huhu..
walaupn hakikat'y hati ku mlonjak kegirangan..haha~
after that, she texted me again.. she asked me if there is any announcement in my hostel bout the arahan memakai topeng pelindung pancaindera...huhu
as usual, i would say..NO!!..
simply bcuz, the system or speaker in my
hostel is facing "sedikit kelumpuhan"..... (quoted from lychee laiQA...=P)
once i've heard bout this news, i was s
o damn t'kejut+takot+resah dll...
no wonder la students jiran sebelah (Murni Nursing College) rmai yg pkai mask 2...huhu
hawa told me that there is a 1st yr student yg kena this H1N1....
ade gak rumors yg mengatakan ade sorg lecturer pn kena gak..
huuuuu~~~tkot'y....
n u know what?? at this moment, while im typing
this new post, i got flu, cough, headache!! lg la diri ku ini mnjadi tkot...
hopefully everything gonna be alright..
& to all makhluk yg b'nama mnusia including me, we have
to take this a as a warn or reminder from Allah....
it is 1 of the signs of Qiy
amah...Wallahua'lam...

sebilangan pelajar nursing yg mula memakai 'mask'
(gambar hiasan)




*sedikit info: until now, 6 people died bcuz of H1N1 in malaysia..

No comments:

Post a Comment