Wednesday, January 26, 2011

padan muka

mari sini.
mari dekat.
aku punya satu cerita.
cerita yang bukan luar biasa.
cerita yang biasa-biasa.
yang biasa kau dengar di luar sana.

cerita yang ini,
aku yang punya diri.
terkandung kisah sendiri.
hingga kadang aku pun tak mengerti.

cerita ini tentang cinta.
cukup picisan nak jadi halwa telinga.
cukup mual nak dijamah selera.

mari sini aku sambung cerita.
berbunyi begini kisahnya;
cerita ini tentang insan bodoh tak geliga.
tak tahu apa cinta,
tapi sibuk nak merasa.
gatal nak mengada-ada.
nah, rasakan padan muka.

hey, aku bukan bola.
yang kau tendang ke sini sana.
hey, aku bukan kaca.
yang kau hempas sesuka rasa.
hey, aku bukan ikan.
yang macam nak habis nyawa.

tapi tak apa.
kisah ini memang derita.
tapi menggurui aku di hadapan masa. 
aku tahu suatu ketika,
kau juga akan sama merasa.
tiba masa,
aku pula berkata;
padan muka!



inilah cinta bodoh manusia. yang tek reti nak letak harga. tak tahu mahalnya cinta.

No comments:

Post a Comment